2012-05-01

Förlovningskort


Min storebror förlovade sig för några veckor sedan.
Jag ville pröva att göra ett kort till honom och hans tjej,
då Silhouette Cameo mest används till scrapbooking runt om i världen.
Jag är verkligen ingen kortgörare. Jag är alldeles för klumpig när det gäller att skära ut små och precisa mönster. Men med Silhouetten blev i alla fall detta moment enkelt.


 Det kan tyckas enkelt att göra ett kort i ett ritprogram, men det tar verkligen sin tid.
Det var väldigt pilligt att få till den vågiga kanten och de utskurna hjärtana.


 De rödvita hjärtana är flera lager tjockt kartong. Texten är också kartong.
Det syns inte på bilderna, men både den vita och röda är mönstrade.
Momentet att klistra fast dessa var inte lätt för mina osmidiga fingrar.
Men det blev ju helt ok, och roligt att få ge bort något personligt.




Några av de senaste presenterna jag har gett bort (och då även denna)
har blivit prydda med tags.
Hjärtat är en gratismall som följer med programmet. 
Grattis-tagen har jag gjort själv.
Det finns massor med videos ute på nätet man kan lära sig av.
Och det är ju tur det, för jag har lite för lite tålamod för att pröva mig fram på måfå.

1 kommentar:

Alice BraLLan sa...

Jag blir SÅ HIMLA SUGEN på att skaffa mig en sådan där skärmojäng när jag läser din blogg. Habegär x 1000

Känns bättre investerade kronor än en brodermaskin.Det blir så fint/unikt med att kunna sätta snygga tryck på saker och ting.