2012-04-22

Snart sommar?

Nej, inte här i alla fall. Senast igår snöade det 1-2 dm. Usch! Såg nyss ett kort från förra året samma datum. En liten kille i tshirt ute på gräsmattan och ingen snö i sikte. Konstigt att det kan skilja så hemskt mycket från år till år. Men samtidigt fick jag lite hopp att det kan ju faktiskt gå ganska fort när det ändå börjar smälta bort. Det är bara att hoppas.
 
I mitten av mars fyllde en liten tjej år, och då hade jag tydligen sommarkänning.
För det fick bli ett linne med solglasögon-tryck.



Hjärtsolglasögon som "hänger" i halsringningen.



Bak blev det min "logga" i form av tryck i rött.


Fick nyaste Ottobre tidningen i fredags och oj så mycket fint det var i den.
Bara svårt att bestämma vilken man ska prova först...


Mönster: Brottarlinne från Ottobre 2/2005. Detta är 116 tror jag.
Ska även finnas som graits mönster på www.ottobredesign.com.
Jag tycker att den är lite lite i storlek och gör en storlek större.

Tyg: Jersey från Stoff och Stil

1 kommentar:

Fangoria sa...

Men så fint och somrigt!